Vlasta Špinková: Chytla stará stodola (Čtení ze šuplíku)

16.06.2020

BÁSNÍK

Chtěla bych potkat básníka

který by pro mě verše tvořil

Chtěla bych potkat básníka

jenž jako Goethe by se dvořil


Bohužel není na skladu

nebo mám špatnou návnadu

či snad v mém smutném případu

je amor s šípy v rozkladu


Sypu mu sladké drobečky

snad se mi chytí do léčky

a zavede mě za básníkem

třeba i s vytahaným trikem


Jen ať má kapsu plnou básní

Jen ať se se mnou něžně zasní

spíš nad krajinou zasněženou

než nad sklenicí s pivní pěnou

Třebas mu bude svítit pleš

bude to básník vem to nešť


SKŘÍTEK

Potkala jsem jednou v lese skřítka

Dospělákům stane se to zřídka

Povídá mi: Hele člověče

jak to léto rychle uteče

Nasbírám si muchomůrky

uložím je do komůrky

Dokud ještě vítr nefičí

zametu pod smrkem jehličí


Sedli jsme si na pařízek

dala jsem mu pivo řízek

Pod smrkem jsme klábosili

neměli jsme dlouhou chvíli

Skřítek se mi přiopil

potom domů netrefil


Teď je u mě v městském bytě

snad nezajde na úbytě

Na ústředním topení

čeká až se promění

v teplé jaro chladná zima

Zatím je nám spolu príma


CHYTLA STARÁ STODOLA

Pane bože to je průšvih chytla stará stodola

Koukněte se jak je holka rozpálená do běla

Když se bábě zmotá hlava je to ale štrapáce

Lejtka se jí zapalujou a to není legrace

Popadněte kýble s vodou zavolejte hasičům

Hoří jako snopy slámy jako papírovej dům


Panebože to je průšvih chytla stará stodola

Že prej je to velká láska mele pořád dokola

Zachraňte jí ať v tý výhni neuhoří docela

To se přece v jejím věku panebože nedělá

Ať se vrátí hezky zpátky ke svejm drátům pletacím

Bude klid a bude konec láskyplnejm štrapácím


Pane bože to je průšvih chytla stará stodola

Koukněte se jak je holka rozpálená do běla

Popadněte kýble s vodou zavolejte hasičům

Ať neshoří jako sláma jako papírovej dům

Toho kluka nahatýho co má luk se šípama

Strčte někam pod závoru i se všema chlapama


XXX

Hlaďte si pěkně po srsti svou kočku, co se mrouská

Ať si ta vaše kočka nenajde lepšího fouska

Ať vám pří měsíčku nevymetá cizí střechy

Vždycky jsou lepší svoje než koho jiného blechy


XXX

Úst masožravá květina

Nesmáčí se jen do vína

Když ochutnává jazýčky

Co stáčejí se do lžičky

Nemyslí pouze na předkrm

Holoubku můj už sladce vrň

Pročpak se ti dnes vůbec nechce

Vylétnout čile z těsné klece

Bojíš se masožravých úst

Ach lásko zase bude půst

Úst masožravá květina

Pestíky složí do klína

© 2020 Západočeští spisovatelé za časů viru. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky