Roman Kníže: Poruchy spánku (Čtení ze šuplíku)

23.05.2020

Já, Kníže

Mám bolesti v zádech

bolesti hlavy,

vím, že mám ledviny a játra.

Mám polypy, mám deprese,

hlavu plnou nádorů,

to tě unaví i tři věty.

Mám prázdnej žok, prázdnej měšec,

prázdnou hlavu.

Mám za sebou budoucnost,

mám bordel knih,

mám bordel hadrů,

bordel popsanejch sešitů,

bordel kazet, bordel gramodesek,

občas mám zácpu, občas rýmu,

stejská se mi, nevím po čem,

mám takový ty velký panelákový pavouky,

lásku v hajzlu, v hajzlu zdraví,

v hajzlu sny, poezii bůhví kde!

A teď honem řekni,

co by sis vzal na opuštěnej ostrov...

Co počít?


Řekl prorok Zdeněk

Tahle hospoda se zbourá!

Tyhle boží muka pudou do háje.

Celej tenhle národ bude mít stejný okna,

stejný dveře, stejný rohožky...

Všichni budou stejně vstávat,

všichni pudou stejně spát,

všichni ve stejnou hodinu poslouchat rádio,

všichni ve stejnou hodinu kohabitovat!

Řvu smíchy.

Nicméně...


I seslali na mne poruchy spánku

Motorický a psychický neklid,

psychózu, závratě, sucho v ústech,

poruchy vidění, zvýšenou citlivost na světlo,

kovovou pachuť,

halucinace, mimovolné pohyby,

vidění, slyšení, cítění něčeho,

co prý neexistuje,

zmatenost, těžké usínání,

neobvyklé sny, ospalost, deprese, slabost,

bušení srdce, třes prstů, nespavost,

nadměrné pocení,

euforii, letargii, útlum, demenci, stavy úzkosti,

tmavý pot, vypadávání vlasů, přítomnost démona,

samovolné pohyby úst, čelistí a jazyka...


Jeden z nich řekl, máme tě, Romku, rádi.

Tak nechceme, abys pracoval s takovými problémy.

A pan doktor se mne ptal,

Cos to, Romku, prodělal?


Sračku světa!

Tak zní má odpověď.

© 2020 Západočeští spisovatelé za časů viru. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky