Radovan Lovčí: Dadadekadence (Čtení ze šuplíku)

17.06.2020

DEKADENTNÍ POESIE KRATOCHVILNĚ-KARANTÉNNÍ

z dosud nevydané pseudobásnické sbírky "Koniny a zhovadilosti"


Pseudobáseň č. 1:

TRIUMF TICHA

*návod k použití (pozor, nezaměňovat s obsahem díla):

doporučená délka pseudočtení této pseudobásně činí v naprostém tichu minimálně 3 minuty, horní hranice není stanovena









Pseudobáseň č. 2:

BLBEC, ANEB PROŘÍZNUTÁ TEPNA

Podtitul: Stručný, leč výstižný příběh o tragickém konci jednoho idiota.

Zemřel,
protože žvýkal,
když se holil břitvou.


Pseudobáseň č. 3:

VIBRÁTOR

Vrrrr Vrrrr Aáááách
Vrrrr Vrrrrr Aááááách
Vrrrrr Vrrrrr Ááách
Vrrrrr Vrrrrr Aáááách
Vrrrrrr Vrrrrrr Ááááách
Vrrrrr Vrrrrr Aáááách
Vrrrrr Vrrrrr Aááách
Vrrrrr Vrrrrr Aáách
Vrrrrr Vrrrr Aáááách
Vrrrrr Cvak...
Došly baterky.
Life is a shit...


Pseudobáseň č. 4:

PÁREK V ROHLÍKU

dramatická poesie: hrají pan Novák a párek v rohlíku

Mlask
mlask
mlask
chroup chroup chroup
kuc kuc
mlask
kuc kuc kuc kuc
mlask
chroup
mlask
chroup mlask
Kkkkrrrrrrrrrrkkkk!!!

Prrrrrrrrrrrrrrrrd!!!
Ještě jeden, prosím.
To be continued...


Pseudobáseň č. 5:

GILOTINA

Ťaf ťaf ťaf
ťaf ťaf ťaf
ťaf ťaf ťaf ťaf
ťaf ťaf ťaf ťaf
ťaf ťaf ťaf
ťaf ťaf
ťaf ťaf ťaf ťaf ťaf ťaf
ťaf ťaf ťaf
ťaf ťaf ťaf ťaf ťaf ťaf ťaf

ťaf ťaf

Stop.
Revoluce skončila.


Pseudobáseň č. 6:

AKČNÍ FILM

První mrtvola,
druhá mrtvola,
třetí mrtvola,
první těžce zraněný člověk,
druhý těžce zraněný člověk,
čtvrtá mrtvola,
pátá mrtvola,
šestá mrtvola,
sedmá mrtvola,
první znásilněná žena,
druhá znásilněná žena,
osmá mrtvola,
devátá mrtvola,
happy end.
Dobro zvítězilo nad zlem.

"Hlavně, že to dobře dopadlo," 
řekl si pan Novák,
spokojeně se usmál
a přepnul na další kanál

První mrtvola,
druhá mrtvola...


Pseudobáseň č. 7:

PROSÍM

No tak.
Prosím.
Buď hodný chlapeček.
Tak už se do toho pusť!
No tak, neváhej pořád.

Neváhej!
Proboha,

s tebou není
žádná rozumná domluva.
Jestli mě máš rád,
tak jak dlouho mám ještě čekat?
Nebuď neposlušný!

No konečně,

to ti to trvalo.


Zatracená prostata - ulevil si děda
a blaženě se usmál.


Pseudobáseň č. 8:

JÁ A TY

Haló.

Kdo je u telefonu?
Kdo volá?
Já.
Kdo já?
No přece já!
Prosím. Já jsem u telefonu.
Ty jsi u telefonu?
No, ano. Já jsem u telefonu.
Kdo by to asi mohl být jiný než já?
A ty už by sis myslel, že to volá někdo jiný; to je jasné, že jsem
to já.
A ty voláš mně?
Ano, já volám tobě...


Pseudobáseň č. 9:

LABUTÍ PÍSEŇ NOVOROZENCOVA

Miluji vyprošťovací kleště,
táhnou mě za ruku,
táhnou mě za hlavu,
svírají pevně,
tělem mým cloumají 
šanci mi nedají,
bezpečí skýtají.
Ach, ty mé kleště!Tu náhle přestaly,
stisk pevný končí,
kleště se loučí,
ruce dvě lidské 
v mžiku mě dostaly.V duchu jen říkám si, 
kde jsou mé kleště?
Pln smutku stýskám si,
řvu z plna hrdla,
Nevíte proč asi? 
Prostě chci ještě
ty moje kleště.
Ach, vyprošťovací kleště...


Pseudobáseň č. 10:

VINNÁ OSLAVA ŽENY BOŽENY,

ANEB NOBODY´S PERFECT

Dramatická pseudobáseň o mnoha slokách. V hlavní roli: já, dále pan Zoubek, 1 číšník, dvě láhve portského vína a nepřítomná hudebnice výše řečeného jména.

B

B

B

B

B

Božena

B

B

B

B

B

Božena

Žena toť krásná a půvabná.

B

B

B

B

B

Božena

B

B

B

B

B

Božena

K lásce jest Bohem stvořena.

B

B

B

B

B

Božena

B

B

B

B

B

Božena

Ať jako mladice, ať jako stařena,

k lásce je stvořena

jedině

B

B

B

B

B

Božena

B

B

B

B

B

Božena

Ať žije, šťastní se, prospívá

B

B

B

B

B

Božena

Světe, zpívej, líbej, slav si, kývej, miluj, rci:

Jediné slovo z tvých úst slyšet chci:

B

B

B

B

B

Božena

B

B

B

B

B

Božena

Kdo bude jednou slavnější nežli přeslavná

Magdalena Kožená?

B

B

B

B

B

Božena

B

B

B

B

B

Božena

Jedině Božena.

A ještě dvě deci, pane vrchní... A jedeme dál... Znáte tu krásnou ženu? Ne, chyba, vy nedouku, pologramote nezvedený, chlapče neznalý, mluvko cvičená, vlasatče nagelovaný, financí chtivý pseudokapitalisto, užírači mé peněženky, otroku svého šéfa, poskoku ochotný, zvíře kultivované, sexisto roztomilý, alkoholový odborníče, mluvko vychytralá, ptáče sotva vylíhnuté, krasavče pro ženy oslnivý, poskoku nadmíru ochotný, opičáku můj roztomilý, tož slyš řeč mou... BBBBB... Božena... A přidejte další dvě... BBBBBBBBBBBB...

Kde je... BBBBB... Ne... Kde je... toaleta??? A znáte tu...? Jakže se jmenuje...?????... BBBBBBBBB...

Boženaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

A odvolejte tu ochranku! Jsem dostatečně svéprávný, já jdu sám... Já jdu sám... Já jdu opravdu sám... Nestrkejte do mne a odpusťte si to násilí, já pouze si broukám... BBBBB...

Boženaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

...............BBBBBBBBBBBBBBBB.............. Celý svět se mnou zpívá si slovo jediné: BOOOOOOOŽENAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA....

Pane Zoubek, jste hodný, že mne dovedete domů, neboť jak jistě pochopíte... v tomto stavu... napadá mě jen jediné... Celý světe, slav a zpívej a... a volej jméno BBBBB...

A svlíkat mě nemusíte, pane Zoubek, dovedu spát i v saku...

A já broukám si slůvko kouzelné... BBBBB... BBBBB...

Dobrou noc, pane Zoubek... Víte, máte jedinou vadu: Škoda, že nejste BBBBB... Božena...! But nobody´s perfect!

B

B

B

B

B

Božena!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... Chrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...

© 2020 Západočeští spisovatelé za časů viru. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky