Alena Vávrová: Kavárna lesa

01.06.2020

Nevíme neznáme

Za 66 dní mi do básní naskákalo

mnoho nových slov

Ač zcela běžně škrtám svižně

tentokrát to nešlo

Když jsem slova příkře vykázala

za dveře básní

oknem se téměř všechna vrátila

slova nemilá


Inkubační doba a Virová nálož

Rouškovník Rouška Ochranný štít

Respirátor Smrtnost a Promořenost

Mortalita s Mortalitní křivkou...


Podtrženo Sečteno:

Nevíme Neznáme

Neznáme Nevíme


Ale Už:

stačili jsme zachránit

tisíce mrtvých


Bez kavárny lesa bych umřela

Najednou na jeden týden změnil se

můj diář na Diář smrti Nevím proč

jsem do něj zapisovala denní bilanci mrtvých

Kavárny uzavřeny Les volný


V dalších dnech já vzmužila se a šla

to rozběhat do lesa

A zatímco bortily se mé stěny

cév žilek a žil

já zapisovala jsem počet živých za týden


veverek (1) srnek (8) sojek (6) strak (2)

labutí (18) čápů (6) žab (18)

zázrak přírody - stříbrošedivá srna či laň (1)

pak veliké množství kachen dalších ptáků

a lidí (nespočet)

Překrásný nespočet živých

Tvorů

Diář smrti zpátky proměnil se

(život má přednost před smrtí)

v Diář života

© 2020 Západočeští spisovatelé za časů viru. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky